تاب آوری کودکان و نوجوانان: لایو اینستاگرامی باشگاه تاب آوری با موضوع «راهکارهای عملیاتی ارتقاء تاب آوری کودکان و نوجوانان» با حضور میهمان این برنامه خانم مینا دشتبالی (دانشجوی مددکاری اجتماعی در کشور کانادا) و میزبانی جواد طلسچی یکتا (مدیر رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان) برگزار شد.
در مورد تاب آوری کودکان و نوجوانان بیشتر بدانید:
نویسندگان زیادی از واژه مسیر یا جهت و مسیرهای پیچیده و در هم تنیده و متفاوتی بهره برداری می نمایند که کارکرد و یا عملکرد آنها را در طی زمان خلاصه مینماید. (والش ۱۹۹۸ روتر ۱۹۹۹ و گلیگان ۲۰۰۱ و پریلیتینسکی و همکاران ۲۰۰۱ و وییلیامز و همکاران ۲۰۰۱ و دهان و همکاران ۲۰۰۲)[۱] از منظر دیدگاههای رشد یک مسیر و یا یک جهت می تواند در زمانی که شرایط منجر به پیشرفتهای پایینتر از حد انتظار و یا به طور کلی عقب گرد و پس رفت شود، منفی قلمداد گردد. مسیرهای مثبت در زمانی که فرد و یا یک خانواده یا کلاً افراد و خانواده ها بر شرایط دشوار و سخت فائق می آیند و یا این که از آن حوادث و بلایا و شرایط سخت بازگشت و احیاء موفقیت آمیزی دارند رخ میدهد و میتواند به آن اشاره داشته باشد.
نکات چرخشی و یا نکات عطف و برهم زننده و یا برعکس کننده و یا خلاف جهت نمایانگر زمانهایی هستند که یک مسیر مشخص و تعیین شده تغییر جهت میدهد، مثل مواردی که یک تغییر محیطی و یا مداخلات افراد حرفه ای و یا افراد درگیر در کار یک فرد و یا یک خانواده را برای شروع یک روند مثبت و یا در مسیر مثبت قرار گرفتن قادر و توانمند مینمایند. (کوین تن و روتر ۱۹۹۸ گلیگان ۲۰۰۱ و شوفیلد۲۰۰۱)[۲]. هم چنین خاطر نشان میشود که برخی از اوقات یک تجربه مطلوب و خوب و یا تجربه جبران کننده و تلافی کننده و ما به ازا میتواند زنجیره ای از اثرات (تأثیر چرخهای) را به وجود آورد. (روتر ۱۹۸۵)[۳]. مثلاً در زمانی که دستمزدهای موقع شروع کار باعث منافع و مزایای عملی و احساسی برای مادران تنها با میزان درآمد کم و پایین میگردد. (مناگان ۱۹۹۷)[۴].
[۱] (Walsh, 1998; Rutter, 1999; Gilligan, 2001; Prilleltensky et al., 2001; Williams et al., 2001; de Haan et al., 2002)
[۲] (Quinton and Rutter, 1988; Gilligan, 2001; Schofi eld, 2001)
[۳] (Rutter, 1985)
[۴] (Menaghan, 1997)
متن کامل این پژوهش را از اینجا دریافت نمایید.